Alkutilanne elikkä konepelti avattu ja avaimien etsintää
Akku ja ilmansuodatin poistettu
Tässä vaiheessa huomaa hyvin missä kohtaa syyläri oli vahingoittunut. Juuri sopivasti akun yläreunan kohilta...
Syyläri poistettu
Hieman paskainen... jäähdytysnesteet valunnu (vihreä) sekä moottorista vuotanut öljyjä, todennäköisesti venttiilikopan tiiviste vuotaa hieman.
Syyläri ja vuotokohdat
Huomaa hyvin mistä syyläri on hapettunut ja saanut osumaa. Käytiin myös näyttämässä korjaamossa, jotka ammatikseen korjaavat jäähdyttimiä. Alussa näytti että voisi korjata mutta ei... pahasti hapettunut että voisi pettää toisaalta hetken päästä.
Noh, eipä siinä sitten korjaus olisi onnistunut jos koko jäähdytysrivaston olisi uusinut mutta olisi tullut maksamaan enemmän kuin uusi samanlainen eli yli 650e. Netistä onneksi löytyi muualta euroopasta paljon halvemmalla sama jäähdytin tehdasuutena, joten sinne yhteyttä ja juttelua jotta he lähettäisivät tänne euroopan perälle ja hommahan sujui kuin rasvattu. Uusi syyläri siis tilattu Ranskasta ja sitä odotellessa...
Oma rakas nipponikin oli pienoisessa huollossa (alapallonivel sekä ikkunan nostin) juuri ennen katsastusta ja läpihän sekin meni. Todnäk ensivuodeks pitäisi vain jarrupalat uusia. Ainakin katsastustodistuksia vertaamalla on jarrutehot laskeneet vuodesta toiseen hieman sekä tuo heilahdusmittaus.. mitälie mittaakaan. Itseä kiinnostaa vain vasemman ja oikean ero, joka on vielä pieni.
Nissani tuntuu vaan jaksavat hyvin, vaikka pientä laittoa onkin vaatinut kuluvilta osilta.
Meillä on myös korjaus työn alla. Pitäisi saada yksilöllisesti räätälöity hydraulisylinteri. Sitä siis etsiskellään. Tuttu muuten kertoi, että heillä oli myös jarrutehojen kanssa ongelmia heidän traktorissaan. http://www.pikapaja.com/hydraulisylinterit
VastaaPoista