maanantai 9. kesäkuuta 2014

Mitä on rakkaus?

Kuten Disneyn Frozen-leffassa (Huurteinen seikkailu) Olaf sanoo: "Rakkaus on toisen asettamista oman edun edelle".

Myös monissa kappaleissa puhutaan rakkaudesta tai enemmänkin sen menetyksestä esim. Kaija K:n kappaleita kylmät kyyneleet, kuka keksi rakkauden, mikään ei riitä, miltä se tuntuu ja niin monia muitakin kappaleita... Nuo nyt vain tulivat ekana mieleen.

Mutta jos mietin tuota Olafin sanomista leffan lopussa, niin onko se siltikään rakkautta vai vaan välittämistä? Vai onko välittäminen jo rakkautta?

Tosin jos välittäminen olisi rakkautta niin ei helvetti, oma elämä olisi ainakin huomattavasti vaikeampaa kun suht monesta välittää ja heitä jelppisi jos voisi.

Mutta mitä se rakkaus todella on? Perhosia vatsassa aina kun näkee, hymy naamalla, kiima toista kohtaan, toisen tukeminen vai onko se vain mielikuva jollekkin josta kukaan ei ota kunnolla selvää?

Love is all we need and all we fear

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti