tiistai 5. elokuuta 2014

Pienoismalli vihdoin valmis

Eli sain 2013 joulukuussa silloiselta naiseltani joululahjaksi lentokoneen pienoismallin. Oli aikaisemmin ollut juttua, kun pentuna harrastin pienoismallien kasailua. Se innostus lähti ala-asteella kun sain aivotärähdyksen ja piti kotona tehdä jotain rauhallista. Ensimmäinen oli F18-A Hornet n. 40cm pitkä ja siitä se innostus lähti. Laivoja ja autojankin kokeilin, kun lahjaksi sain, mutta lentokoneet olivat ehdoton ykkönen... aina haaveillut nopeudesta ja lentämisestä ja mahdollisista g-voimista.

Mutta tässä tulee muutamia kuvia kasauksen vaiheista

Koneen runkoa kasaillen. CD-kiekko toimi sopivana painona.
 
 Kone saanut yleispiirteen.

 Mietin pitkään laitanko koneen rullaustilaan, koska tukien saaminen suoraan on vaikeaa...

 Pommit, renkaat ja ohjukset kiinnitetty. Tässä vaiheessa tein virheen, kun laitoin siipiin kaikki jo kiinni. Loppukuvassa olevat raidat olisi pitänyt saada myös siipien alle... Kyrsii, kun ei tajunnut... Tästä olisi tullut niin helkutin hieno...

 Kone täysin kasattuna ja maalattuna.

Viimmeistely valmis. Ei nuo ihan suoraan mennyt, kun kiinnittyivät niin nopeasti... Mutta olen tyytyväinen lopputulokseen. Hienoin pienoismallin sain lahjaksi ja olen siitä kiitollinen.

Tätä F-16 Tigermeet konetta kasasin pääasiassa öisin, kun oli unettomuutta ja oma murheita muutenkin. Saipahan jotain tekemistä.

Tässä on vielä kuva aidosta koneesta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti